ام اس

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

ام اس

ام اس

امروزه بر همگان روشن است که پیشگیری مهمتر از درمان بوده و هزینه ای در برندارد بنابراین شناخت عملکرد انواع بیماریها و آگاهی از نکاتی که بتواند دانسته های ما را در نحوه برخورد با بیماریها افزایش دهد می تواند تا حد زیادی مفید واقع شود از جمله بیماری قرن ، ام اس ، که از نظر علم پزشکی روز ناشناخته باقی مانده و تا کنون درمانی برای آن دریافت نشده است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1387/12/08ساعت 9:24  توسط انجمن شفاگستر  |  آرشیو نظرات

تغذیه در بیماران ام اس


تغذیه نقش مهمی در بیماران مبتلا به ام اس دارد . ام اس ، نوعی بیماری مزمن و اغلب پیش رونده در دستگاه عصب مرکزی است که با از بین رفتن غشای میلین در برخی اعصاب مغز و نخاع مشخص می شود . غلاف میلین ، رشته های عصبی را  می پوشاند و آنها را در برابر آسیب حفظ می کند . این بیماری در بالغین جوان بین 20 تا 40 سال شایع تر و میزان ابتلا در زنان دو برابر مردان است . افراد با عادات غذایی نادرست باید بعد از آگاهی از برنامه تغذیه ای صحیح به تدریج و در چند مرحله از برنامه غذایی مناسب استفاده کنند .

مصرف چربیها :

با توجه به نقش مهم چربیهای ضروری در ترمیم و نگهداری سلولهای عصبی ، مصرف این گروه غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است . بخصوص با توجه به عملکرد چربیها در بروز بیماریهای قلبی و عروقی و افزایش وزن ، مقدار چربی دریافتی و نوع آن باید مشخص شود . به همین علت چربیهای گیاهی غیر اشباع باید جایگزین چربیهای حیوانی اشباع شوند .

مواد غذایی مضر :

1 غذاهای چرب 2 فرآورده های لبنی پرچرب 3 سس مایونز و تمامی سسهای دارای چربی زیاد 4 غذاهای بسیار شیرین کیک ، بیسکویت ، شیرینی و آب نبات 5   قهوه ، الکل  6 غذاهای حساسیت زا مثل تخم مرغ ، شیر ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، بادمجان ، مخمر ، شکر و برخی میوه ها بسته به واکنش بیمار ، مواد غذایی با رنگهای افزودنی مثل نوشابه ها یا با مواد نگهدارنده مثل کنسروها ، ادویه ها ، میوه ها و سبزی هایی که خوب شسته نشده اند یا با افزودن مواد شیمیایی رشد کرده اند که مواد باقی مانده روی آنها می تواند سمی و حساسیت زا باشد .

مواد غذایی مفید :

1 چربیهای امگا 3 و امگا 6 . منبع اصلی اسیدهای چرب امگا3 انواع ماهی ساردین و سالمون است و سایر منابع غذایی آن روغن سویا ، کانولا ، جوانه گندم ، گردو ، روغن تخم کتان ، سبزیجات برگ سبز و روغن کبد ماهی است . اسیهای چرب امگا 6 نیز در روغن های غیر اشباع گیاهی مثل روغن ذرت ، روغن کانولا ، روغن سویا ، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان وجود دارد

2 میوه ها و سبزی های تازه و تمیز ( سبزیهای دارای برگ سبز پر رنگ )

3 جوانه ها : جوانه یونجه در این میان موثر تر است و  باید موقع جوانه زدن مصرف شود .

4 پودر جلبگ آبهای تازه : این پودر به صورت بسته بندی شده در برخی فروشگاهها موجود است .

5 مایعات : آب تصفیه شده در حد دو لیتر ( 8 لیوان ) در روز ، انواع چای گیاهی به جای چای معمولی و آب میوه رقیق شده از جمله مایعاتی است که نوشیدن آن در طول روز برای افراد مبتلا به ام اس توصیه می شود .

+ نوشته شده در  یکشنبه 1387/09/24ساعت 6:58  توسط انجمن شفاگستر  |  آرشیو نظرات

صرفه‌جويي 50 ميليارد توماني داروي بيماران ام‌اس در كشور



با گذشت 2 سال از توليد و عرضه داروي بيماران ام‌اس در كشور در حال حاضر بيش از 5000 نفر از بيماران ام‌اس در كشور داروي ايراني مصرف مي‌كنند.

دكتر هاله حامدي‌فر، مجري طرح تحقيقاتي داروي ايراني ام‌اس سينووكس با اعلام اين خبر گفت: توليد و مصرف داروي ايراني تا كنون بيش از ميليون‌ها دلار صرفه‌جويي ارزي و ميلياردها ريال صرفه‌جويي يارانه‌اي به دنبال داشته است. حال آنكه در سال‌هاي گذشته اين بودجه قابل توجه فقط براي خريد و واردات داروي مورد نياز بيماران ام‌اس از خارج كشور پرداخت مي‌شد، اما در شرايط كنوني بودجه مزبور صرف ساير امور مربوط به نظام بهداشت و درمان مي‌شود. عضو گروه علمي و تحقيقاتي شركت سيتاژن در ادامه با اشاره به اينكه هم‌اكنون بسياري از كشورهاي همسايه، اروپايي، آفريقايي و آسيايي متقاضي حق امتياز توليد و واردات داروي ايراني ام‌اس هستند، خاطر نشان كرد: از آنجا كه كيفيت داروي سينووكس ايران مورد تائيد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمع كثيري از پزشكان و متخصصان داخلي و خارجي است، همواره با افزايش تقاضاي مصرف داخلي و خارجي روبه رو هستيم. اين در حالي است كه با تلاش پژوهشگران و محققان برجسته ايراني توليد اين داروي بسيار مهم از انحصار آمريكا خارج شده است.

به همين خاطر كشور ما امروز به عنوان دومين توليدكننده اين دارو در جهان مورد توجه بسياري از كشورها قرار گرفته است. اين در حالي است كه شركت‌هاي واردكننده دارو، همچنان با انواع كارشكني‌ها و سنگ‌اندازي‌ها در راستاي تخريب شركت‌هاي دانش محور داخلي تلاش مي‌كنند كه خوشبختانه با حمايت‌هاي مسئولان وزارت بهداشت و ساير مراكز مربوطه در اين راه ناكام مانده‌اند. هم اكنون داروي مزبور در آستانه ورود به بازارهاي جهاني با استقبال گسترده‌اي روبه رو شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: درمانگاه اسوه علاج تمام بیماریها بدون عمل جراحی ودارو های شیمیایی، ،
:: برچسب‌ها: ام اس امروزه بر همگان روشن است که پیشگیری مهمتر از درمان بوده ,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }